هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی و بازاریابی

هدایای تبلیغاتی و بازاریابی

یکی از مزایای هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت بودن آنهاست و این فایده را داراست که شما میتوانید به گونه ای مطلوب با صرف هزینه ای ناچیز تبلیغات خود را بطور گسترده در معرض دید عموم قرار دهید.در صورتی که با سرمایه ای اندک به سختی می توان روش بازاریابی مناسبی پیدا کرد که یک کسب و کار کوچک را رونق ببخشد.
یکی از مهمترین اصول در افزایش فروش محصولات توجه به این مسئله است که محصول شما همیشه در دید مشتری قرار گیرد . هر قدر تنوع محصول شما بیشتر و محصولات ارائه شده از طرف شما کاربردی تر باشد قطعا نظر تعداد بیشتری از مشتریان را به خود معطوف می نماید . کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی بدین معناست که در هر لحظه و هر مکانی بتوان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال ممکن است شما کارت ویزیت ، تراکت ، آگهی و یا سایر تبلیغات را نزد خود نگه ندارید و پس از مدتی حین جابجایی وسایل و یا تمیز کردن محل و میز کار خود بسیاری از آنها را دور بریزید . ولی با دیدن یک خودکار تبلیغاتی ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کند که ، جدا از معرفی یک برند یا شرکت ، این خودکار وسیله ای است که روزی به کار می آید و در زمانی که به دنبال خودکاری برای یادداشت یک متن ضروری می گردید به یاد آن می افتید و قطعا از دور انداختن آن خودداری می کنید . یا همینطور لیوان های تبلیغاتی ، سررسید تبلیغاتی ، سررسید اختصاصی و حتی کوچکترین هدایای تبلیغاتی مانند جاکلیدی تبلیغاتی و خودکار تبلیغاتی و لیوان تبلیغاتی و … با نام شرکت شما در کنار مشتری می ماند و این ، رابطه بین شما و مشتریانتان را قطع نخواهد کرد .
از فواید هدایای تبلیغاتی مطرح شدن نام موسسه ، شرکت ، بنگاه تجاری ، برند و … است. پخش هدایای تبلیغاتی یکی از موثر ترین روش ها جهت بازاریابی می باشد. به گونه ای که با درج کردن نام تجاری خود بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آن ها استفاده کنند،شما می توانید جایگاه برند خود را در اذهان عموم بالا ببرید.
هدایای تبلیغاتی تنوع فراوان دارند. برای ارائه خدمات به بخش های مختلف می توانید از انواع متفاوت هدایای خود بسته به محل ارائه خدمات استفاده کنید و این موضوع جهت بازاریابی در مکان های مختلف نمود بیشتری پیدا میکند.
از هدایای تبلیغاتی به علت کم هزینه بودن می توان به طور گسترده جهت بازاریابی استفاده نمود. به طور مثال اگر قصد بازاریابی در نمایشگاه ها و سمینارها را داشته باشید به راحتی می توانید تبلیغات خود را در سطوح گسترده ارائه نمایید.
از دیگر فواید هدایای تبلیغاتی این است که می توانید اطلاعات خود را نظیر شماره تماس و محل کار و … در معرض دید طیف گسترده ای از مخاطبان قرار دهید. وقتی برای ارائه خدمات به جایی می روید میتوانید به همراه کارت ویزیتتان یکی از هدایای تبلیغاتی خود را در اختیار شرکت ها قرار دهید که در این صورت اثر قابل توجهی در تبلیغ کار شما خواهد گذاشت.
عموما شرکت ها برای خرید و ارسال هدایای تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان دارای دسته بندی هایی بر اساس نوع مخاطب می باشند. بر اساس این دسته بندی مشتریان یا مخاطبان دارای درجه اهمیت مختلفی برای شرکت می باشند. لذا شرکت ها بر اساس این اهمیت اقدام به خرید هدایای تبلیغاتی می کنند. برای مشتریان معمولی هدایای تبلیغاتی ساده و ارزان انتخاب می شود و برای مشتریان با اهمیت از هدایای تبلیغاتی مدیریتی و نفیس استفاده می گردد.
(0)
روبان سررسید

روبان سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

روبان سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

روبان در سررسیدهای دوخت برای جدا کردن صفحات استفاده می شود و معمولاً ساده می باشد ولی بنا به نیاز مشتری می توان روبان اختصاصی چاپ و در سررسید اختصاصی قرار داد.
روبان، نواری پارچه ای است که برای مشخص کردن صفحه مورد نظر در سررسید استفاده می شود. روبان علاوه بر این کاربرد، بر زیبایی سررسید اختصاصی و سررسید عمومی نیز تاثیرگذار بوده و همچنین می توان لوگوی شرکت سفارش دهنده را بر روی آن چاپ نمود.
استفاده از روبان فقط در سررسیدهای ته دوخت و ته چسب امکان پذیر است و استفاده از آن برای سررسیدهای فنری به هیچ وجه متداول نیست. جنس روبان سررسید در اغلب موارد ساتن رنگی است اما گاها از روبان بافته شده نیز استفاده می شود. عرض روبان سررسید نیز غالبا نیم سانتیمتر است.
چاپ آرم روی روبان برای سررسید اختصاصی :
می توان لوگوی شرکت سفارش دهنده را روی روبان چاپ نمود. گرچه اغلب از چاپ تک رنگ برای این منظور استفاده می شود، اما لوگوی مورد نظر را می توان با تعداد رنگ های بیشتر نیز چاپ نمود. توجه داشته باشید که استفاده از تعداد زیاد رنگ باعث نا خوانا شدن آرم شرکت شما و کاهش کیفیت چاپ خواهد شد. در مورد روبان بافتی نیز می توان لوگوی مورد نظر را در قالب تار و پود روبان بافت. این روش به دلیل هزینه بالاتر و عدم تغییر در کارایی، در میان خریداران سررسید از محبوبیت کمتری برخوردار است.
کیفیت روبان سررسیداختصاصی و سررسید عمومی :
روبان سررسید نقش چندان موثری در کیفیت سررسید نخواهد داشت. با این حال تولید کننده می بایست به این موارد توجه داشته باشد: روبان می بایست از طریق چسب بصورت محکم به پشت قسمت صحافی شده سررسید چسبانده شود تا در صورت کشش کنده نشود. همچنین طرف آزاد روبان باید در معرض حرارت قرار بگیرد تا ریش ریش نشود. همچنین در مراحل صحافی و جلد چسبانی باید دقت شود تا روبان به چسب آغشته نشود.
(0)
تقویم رومیزی اختصاصی

تقویم رومیزی اختصاصی

تقویم رومیزی اختصاصی

یکی از هدایای تبلیغاتی که به طور معمول در پایان سال در کنار سررسید و یا بصورت مستقل توسط شرکت ها تهیه و در میان مشتریان و همکاران توزیع می گردد تقویم رومیزی اختصاصی است.
تقویم رومیزی تبلیغاتی یکی از روش های موثر تبلیغاتی است. زیرا که در اغلب ادارات و شرکت ها به ندرت میزی را پیدا می کنید که یک تقویم رومیزی تبلیغاتی روی آن یافت نشود. استفاده از تقویم رومیزی در منازل نیز بسیار معمول است. یکی از محاسن تقویم رومیزی برای شخص استفاده کننده آن است که بدون نیاز به ورق زدن می تواند در یک نگاه کل روزهای ماه را مرور و به برنامه ریزی امور بپردازد. همچنین مزیت تقویم رومیزی برای شرکت هدیه دهنده آن است که با حک لوگو بر روی تقویم و یا داخل صفحات آن می تواند حضوری مستمر و موثر در مرکز توجه شخص استفاده کننده از تقویم رومیزی و مراجعین وی داشته باشد.
تقویم رومیزی تقریبا در تمام موارد بصورت ماه شمار طراحی می شود. بدین معنی که هر ماه در یک برگ از آن چاپ شده و پشت آن برگ ، تصاویر تبلیغاتی و یا تصاویر زیبای منتخب تولید کننده چاپ می شود. همچنین یک برگ روی تقویم رومیزی نیز بطور کامل به تبلیغات شرکت سفارش دهنده اختصاص یافته و یا توسط تولید کننده بصورت جلد ( صفحه آغازین ) طراحی می شود. لذا اغلب تقویم های رومیزی بصورت ۱۳ برگ تولید می شوند. با این حال در این رابطه محدودیتی وجود نداشته و می توان به تعداد صفحات دلخواه به آن برگه اضافه نمود.
تقویم رومیزی اختصاصی :
در صورت تمایل می توانید سررسید خود را بصورت اختصاصی سفارش دهید. موارد قابل سفارشی سازی عبارتند از:
تغییر ابعاد :
در صورت بالا بودن تیراژ سفارش و در صورت پذیرش تولید کننده می توان تقویم رومیزی را با ابعاد دلخواه تولید نمود.
چاپ روی صفحات تقویم رومیزی اختصاصی :
معمولا در طراحی صفحات تقویم رومیزی، و در حاشیه قسمت تقویم، فضایی خالی در نظر گرفته می شود تا طرح، نوشته یا لوگوی شرکت سفارش دهنده در آن قسمت قرار می گیرد.
چاپ پشت صفحات تقویم رومیزی اختصاصی :
هر ماه از سال روی یک برگ از تقویم رومیزی چاپ می شود. لذا فضای پشت صفحه مکانی مناسب برای درج تبلیغات یا تصاویر مورد نظر است. تولید کنندگان تقویم معمولا بصورت پیش فرض تصاویر مورد نظر خود ( تصاویر گرافیکی ، عکس های جذاب و . . . ) را در این قسمت قرار می دهند. اما در صورت درخواست مشتری و در سفارشات اختصاصی، می توان تصاویر و پیام های تبلیغاتی مورد نظر سفارش دهنده را در این قسمت چاپ نمود.
چاپ پشت صفحه تقویم رومیزی اختصاصی:
چاپ برگه کاور : معمولا علاوه بر ۱۲ صفحه تقویم ، ۱ برگ ( یا بیشتر ) به تقویم رومیزی به عنوان کاور اضافه می شود. این برگ را می توان بصورت کامل با توجه به درخواست مشتری چاپ نمود. معمولا یک طرف این برگه ی اضافه، به معرفی مختصر شرکت سفارش دهنده اختصاص می یابد. همچنین در صورت استفاده از انواع کاغذ فانتزی به عنوان کاور، می توان لوگوی مورد نظر را از طریق طلا کوب، نقره کوب یا چاپ سیلک بر روی آن درج نمود.
(0)
سررسید اختصاصی 95

سررسید اختصاصی ۹۵ را با کیفیت تهیه نمایید

سررسید اختصاصی ۹۵ را با کیفیت تهیه نمایید

سررسید اختصاصی ۹۵ هدیه ای است که می بایست به مدت حداقل یکسال و بطور مکرر توسط شخص هدیه گیرنده مورد استفاده قرار گیرد. همچنین سالنامه اختصاصی هدیه داده شده، نماد و یادآور شرکت یا برند شما در دست مشتریان یا مخاطبان شما است. بنابراین کیفیت آن به لحاظ طراحی ، چاپ و یا ساخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این مقاله به معرفی عوامل موثر بر کیفیت سررسید اختصاصی پرداخته شده است. این عوامل عبارتند از:
  1. کیفیت صحافی سررسید اختصاصی ۹۵ :
کیفیت صحافی از مهمترین عوامل در تعیین طول عمر یا دوام سررسید اختصاصی است. سررسیدی که کیفیت صحافی آن پایین باشد، پس از مدتی صفحات آن از هم جدا شده و حتی متلاشی می شود.
  1. کیفیت جلد سررسید اختصاصی ۹۵:
کیفیت جلد به دو عامل مرغوبیت پوشش بکار رفته و نحوه ساخت جلد سررسید وابسته است. تاثیرگذار ترین قسمت یک سررسید جلد آن است. از معروف ترین نوع جلد در چاپ سررسید اختصاصی می توان جلد سلفون، جلد چرم، جلد گالینگور و جلد ترمو را نام برد.
  1. کیفیت جلد چسبانی سررسید اختصاصی ۹۵ :
جلد چسبانی یکی از مراحل مهم صحافی محسوب می شود. چنانچه جلد چسبانی با دقت صورت نگیرد، به مرور زمان و در اثر استفاده مکرر، جلد از داخل سررسید جدا می شود. همچنین عدم دقت در جلد چسبانی تاثیری منفی بر ظاهر سررسید اختصاصی خواهد گذاشت.
  1. کیفیت کاغذ و چاپ داخلی سررسید اختصاصی ۹۵ :
کاغذ مورد استفاده در سررسید دارای انواع گوناگون و سطوح کیفی متفاوت است. کشور سازنده کاغذ، اغلب نشان دهنده میزان کیفیت آن است. در بازار ایران، کاغذ های ساخت اندونزی به عنوان کاغذ مرغوب و کاغذ های چینی به عنوان کاغذ نا مرغوب شناخته می شوند. نوع کاغذ استفاده شده تاثیر بسزایی بر کیفیت و قیمت نهایی سررسید اختصاصی دارد.
چاپ صفحات داخلی یکی از مهمترین مراحل تولید سررسید است. کیفیت چاپ اوراق داخلی ( کاغذ های تحریر و لت های گلاسه ) به تکنولوژی دستگاه چاپ مورد استفاده ، نوع مرکب و میزان مهارت و دقت اپراتور چاپ وابسته است. یک چاپ با کیفیت دارای ویژگی هایی مانند تراکم رنگ بالا، زنده بودن رنگ، یکدست بودن رنگ ، عدم تغییر در محل چاپ اجزا و روی هم خوری مناسب است.
  1. کیفیت لیزر و حک لوگو روی سررسید اختصاصی ۹۵ :
روش های گوناگونی برای درج یا حک لوگو روی جلد سررسید وجود دارد. از آنجا که لوگوی روی جلد، نشان دهنده هویت سازمان سفارش دهنده آن است، می بایست دقت و تکنولوژی لازم جهت هر چه بهتر نمایش دادن لوگو بکار گرفته شود.
  1. کیفیت طراحی سررسید اختصاصی ۹۵:
طراحی سررسید تاثیر بسزایی بر کیفیت ظاهری آن خواهد داشت. علاوه بر نوع جلد و قطع سررسید، عواملی مانند نحوه طراحی صفحات، چیدمان اعداد و نوشته ها، فونت های بکار رفته ، ترکیبات و فواصل و رنگ بندی صفحات داخلی سررسید نیز از عوامل تاثیرگذار بر جذابیت بصری سررسید خواهند بود. ارزیابی میزان زیبایی طراحی، به سلیقه و دیدگاه سفارش دهنده بستگی دارد. اما در انتخاب تولید کننده مورد نظر، میزان توجه وی به عوامل زیبایی شناختی و نوآوری در طراحی را مد نظر قرار دهید.
همچنین چنانچه قصد دارید لت گلاسه به سررسید خود اضافه نمایید و یا سررسید با جلد سلفونی سفارش دهید، حتما تولید کننده ای را برگزینید که با دارا بودن آتلیه تخصصی طراحی ، بتواند شما را طراحی این موارد یاری کند.
منبع:برگ سبز
(0)
ترفندهای کم هزینه

ترفندهای کم هزینه و ارزان بازاریابی

ترفندهای کم هزینه و ارزان بازاریابی

امروزه برای بازاریابی ترفندهای کم هزینه از روش های اینترنتی تا چاپ تبلیغات مختلفی وجود دارد. بیان ویژگی های شرکت و محصولات به طرق مختلف امکان پذیر است. اگر پول زیادی برای تبلیغات و بازاریابی ندارید نگران نباشید، تاکتیک های کم هزینه فراوانی وجود دارد که می توانید در کسب و کار خود به کار ببرید و باعث موفقیت شما شود. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.
  • با برنامه بازی کنید
یک برنامه بازاریابی به وجود آورید که در آن اهداف و بودجه اختصاص یافته به زمان سپری شده آماده باشد. با این کار دید وسیع تری نسبت به نیازمندی های بازاریابی خود و هزینه ای که صرف آن کرده اید پیدا خواهید کرد. با در دست داشتن این اطلاعات پیش از اینکه زمان آن فرا برسد، شما وقت کافی خواهید داشت از مزیت تخفیف گرفتن در تبلیغات و خدمات چاپی بهره مند شوید.
  • از خود سوال کنید
پس از طراحی نقشه بازی از قابل اجرا بودن آن اطمینان حاصل کنید. خود را به جای مشتری بگذارید و از خودتان سوال کنید. از خود بپرسید چرا باید روی این موقعیت های بازاریابی سرمایه گذاری کنید. آیا شما را به سوی مقصدتان هدایت می کند؟ آیا به اندازه کاری موثر خواهد بود؟ نتیجه آن برای کسب و کار شما چه خواهد بود؟ اگر ایده شما از این آزمون موفق بیرون نیامد، پس در مورد آن بازنگری کنید.
  • به مشتریان خود جایزه بدهید
هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید پنج برابر نگهداشتن یک مشتری قدیمی است. برنامه جایزه دادن به مشتری، یک گزینه بسیار خوب بازاریابی است. با ایجاد یک برنامه خوب جایزه دادن به بهترین مشتریان در آنها انگیزه به وجود آورید. این راه بسیار خوبی در نگهداری مشتریان است خصوصاً اینکه اگر به آنها همان چیزهایی را جایزه بدهید که می توانند از شرکت شما تهیه کنند.
  • بازاریابی مجازی
بازاریابی مجازی یک روش بسیار خوب برای بازاریابی محصولات شرکت شماست، برای اینکه در این کار موفق شوید لازم است برای آن عنوانی برگزینید که مشتریان بتوانند از آن طریق نظرات خود را به شما منتقل کنند. یک روش برای ایجاد ارتباط استفاده از وبلاگ، ایستگاه انتقال پیام و تالارهای گفت وگوست.
  • خودتان این کار را انجام دهید
وقتی خودتان تبلیغ می کنید، هزینه ها کاهش می یابند اما این کار ممکن است وقت گیر باشد. مطمئن شوید شیوه بازاریابی شما با نیازهای بازاریابی شرکت که قبلاً فهرست کرده اید سازگاری دارد، سپس آن را اجرا کرده و پیگیری کنید. این تماس ها و پیگیری های اولیه بسیار مهم و حیاتی هستند و به موفق شدن شما در کار کمک می کنند.
  • تبلیغات دهان به دهان
تبلیغات دهان به دهان بهترین شکل بازاریابی است. ایجاد تفکر مناسب در افراد بسیار حائز اهمیت است. این می تواند به صورت به راه انداختن یک مسابقه یا یک رویداد باشد. مشتریان خود را برای دریافت این اطلاعات در اولویت قرار دهید، آنها در مورد شما به همه خواهند گفت.
  • روی بهترین مشتریان احتمالی خود تمرکز کنید
سعی کنید تعداد بیشتری از مشتریان جدید خود را شبیه به بهترین مشتریان کنونی خود کنید. مشتریان فعلی را تحلیل کنید و ببینید آنها در چه مواردی با هم اشتراک دارند و چرا این خصوصیات باعث شده است آنها را به بهترین مشتریان شما بدل سازد. پیام بازاریابی خود را با سلیقه آنها اصلاح کنید. این باعث افزایش میزان فروش شده و موفقیت شما را در مورد مشتریان جدید سبب می شود.
  • شراکت
با یافتن شرکای دیگر از بین سایر کسب و کارها در برنامه های بازاریابی خود می توانید دامنه کار خود را وسعت ببخشید، در عین حال هزینه شما کاهش می یابد. می توانید شرکای خود را از بین مشاغلی انتخاب کنید که خدمات و محصولات جانبی و مکملی شما را ارائه می دهند و فهرست مشتریان احتمالی خود را با هم ترکیب کرده و حتی در هزینه های تبلیغات با هم شریک شوید.
این تاکتیک ها، کم هزینه ولی موثر هستند. هم به گردش کار شما کمک می کنند و هم به شما یاری می دهند که از سرمایه خود در تولید محصولات بیشتر و توجه بیشتر به کارکنانتان استفاده کنید.
(0)
سررسید اختصاصی

چاپ لوگو در صفحات سررسید اختصاصی

چاپ لوگو در صفحات سررسید اختصاصی

چاپ لوگو در صفحات سررسید اختصاصی یکی از موثرترین روش های سفارشی سازی سررسید از دیدگاه کاربرد تبلیغاتی است. با چاپ لوگو در صفحات، کاربر سررسید بطور مداوم لوگوی شرکت سفارش دهنده را مشاهده کرده و این امر باعث افزایش آگاهی وی نسبت به شرکت یا برند مورد نظر می شود. این امر می تواند تاثیر بسزایی بر روابط شرکت و مخاطبان در دراز مدت داشته باشد و شیوه تبلیغاتی بسیار مناسب و چشمگیر می باشد.
چاپ لوگو در صفحات تنها در تیراژ بالا امکان پذیر بوده و در سررسیدهای اختصاصی انجام می شود و امکان انجام آن در سررسید های عمومی یا سررسیدهای سفارشی وجود ندارد. دو روش برای این عمل وجود دارد.
  1. چاپ لوگو در بالای صفحه :
معمولا تولید کنندگان سررسید در هنگام طراحی صفحات داخلی سالنامه های خود، فضایی خالی را در بالای صفحه ( و گاها در پایین ) در نظر می گیرند تا در صورت درخواست، لوگوی شرکت سفارش دهنده را با ابعاد کوچک در آن مکان چاپ کنند. معمول ترین نوع چاپ لوگو در بالای صفحات بصورت تک رنگ یا دو رنگ است. زیرا با این کار علاوه بر حضور لوگو در تمام صفحات، هزینه زیادی نیز به شرکت سفارش دهنده تحمیل نخواهد شد. با این حال امکان چاپ لوگو با چهار رنگ نیز در صفحات وجود دارد که البته این کار مستلزم پرداخت هزینه بالاتری از سوی سفارش دهنده سررسید خواهد بود.
  1. چاپ لوگو در زمینه صفحه :
در این روش ، لوگو در ابعاد بزرگ بصورت کم رنگ ( اصطلاحا ترام ) در مرکز صفحه سررسید چاپ می شود. چاپ لوگو در زمینه صفحه باعث می شود تا لوگو جلب توجه بالایی داشته باشد. اما از آنجا لوگوی چاپ شده در فضای یادداشت صفحه قرار می گیرد ، یکپارچگی ظاهری صفحه را از بین برده و این امر ممکن است برای بسیاری از کاربران سالنامه خوشایند نباشد.
چاپ لوگو در زمینه اغلب بصورت تک رنگ و گاها دو رنگ صورت می گیرد. زیرا استفاده از تعداد رنگ بیشتر علاوه بر افزایش هزینه، صفحه را نیز بیش از اندازه شلوغ می کند.
توجه داشته باشید که با سفارش چاپ لوگو در صفحات ، شما تنها قادر خواهید بود لوگوی خود را در صفحه از پیش طراحی شده سررسید قرار دهید. با این حال چنانچه تمایل دارید کل صفحه با توجه به نیاز شما بصورت اختصاصی طراحی شود، باید سررسید اختصاصی سفارش دهید.
(0)