سالنامه اختصاصی

انواع حک لوگو روی جلد سالنامه اختصاصی

انواع حک لوگو روی جلد سالنامه اختصاصی

با نزدیک شدن سال نو چاپ سرسید اختصاصی (سالنامه اختصاصی ) به عنوان یه محصول تبلیغاتی می تواند به معرفی هرچه بهتر محصول یا خدمات شما کمک کند.
استفاده از سررسید در طول یک سال، تاثیر بیشتری در فرآیند تبلیغ کالا خواهد داشت. هرساله شرکت ها و سازمان های مختلف از این موقعیت استفاده کرده و با چاپ سررسید اختصاصی از یک تبلیغات موثر بهره می برند. به روش های گوناگونی می توان سررسید را به شکل اختصاصی چاپ کرد که از آن جمله می توان چاپ روی جلد، چاپ ترام، چاپ لت، طراحی جلد اختصاصی را نام برد.
حک لوگو روی جلد سررسید یکی از متداول ترین خواسته های شرکت هایی است که سررسید تبلیغاتی خریداری می کنند. به طوری که شاید سررسید تبلیغاتی وجود نداشته باشد که لوگوی شرکت مربوطه به نحوی روی جلد آن نقش نبسته باشد. علت آن نیز روشن است. هر شرکتی علاقه مند است تا مخاطب، در اولین نگاه لوگوی شرکت یا برند وی را دیده و متوجه شود که سالنامه توسط او سفارش داده شده است.
چاپ روی جلد:
در این حالت، نام، لوگو و اطلاعاتی که مورد تایید سفارش دهنده سررسید اختصاصی است، بر روی جلد سررسید هایی که از قبل از تولید شده اند (سررسید عمومی یا سررسید سفارشی) چاپ می شوند.برای چاپ روی جلد روش های متفاوتی وجود دارد. معرفترین آنها چاپ داغی، طلاکوب، سیلک است که استفاده از هر کدام به نوع جلد سررسید اختصاصی انتخاب شده وابسته است.
روش های گوناگونی برای درج لوگو روی جلد سالنامه اختصاصی وجود دارد. انتخاب روش مناسب به نوع سررسید اختصاصی و جلد آن و همچنین به سلیقه و خواسته سفارش دهنده بستگی دارد. البته به شرط آنکه تولید کننده بتواند گزینه های گوناگون را در اختیار خریدار قرار دهد. در زیر به برخی از متداول ترین این روش ها اشاره شده است.
لیزر مستقیم لوگو روی جلد :
استفاده از لیزر برای حک لوگو روی سررسید دارای مزایای فراوان، از جمله دقت و سرعت بالا است. در این روش، لوگوی مورد نظر به طور مستقیم روی بافت پوشش جلد سررسید حک می شود. حرارت ایجاد شده توسط لیزر، پوشش جلد سالنامه اختصاصی را بصورت سطحی سوزانده و طرح مورد نظر را بر جای می گذارد.
مناسب ترین پوشش برای لیزر مستقیم لوگو ، جلد جیر است. زیرا در این پوشش قسمت های لیزر شده تغییر رنگ داده و لوگوی حک شده جلوه بسیار زیادی پیدا می کند. همچنین برخی از پوشش های چرم مصنوعی را نیز می توان لیزر کرد. میزان جلوه لیزر روی چرم مصنوعی به میزان زیادی به نوع چرم
کیفیت لیزربرای حک لوگوی سررسید اختصاصی :
کیفت لیزر اجرا شده برای حک لوگو به عوامل زیر وابسته است:
نوع جلد : چنانچه جیر یا چرم استفاده شده در جلد از نوع مرغوب نباشد، پیاده سازی با کیفیت لیزر نیز با محدودیت هایی همراه خواهد بود.
نوع دستگاه لیزر : چنانچه دستگاه لیزر مورد استفاده از نوع نا مرغوب بوده یا تنظیم نباشد، لوگوی لیزر شده با آن نیز کیفیت خوبی نخواهد داشت.
دقت و زمان صرف شده برای لیزر : چنانچه تولید کننده برای پایین آوردن زمان و هزینه، لیزر را با سرعت بالا و دقت کم انجام دهد، خروجی لیزر کیفیت مناسبی نخواهد داشت.
پلاک فلزی :
در این روش، لوگوی مورد نظر روی یک پلاک فلزی ( معمولا استیل ) حک شده و سپس پلاک توسط چسب های مخصوصی روی سررسید چسبانده می شود. پلاک استیل را به لحاظ فنی می توان روی انواع جلد استفاده کرد. گرچه استفاده از پلاک روی برخی از جلد ها کمتر متداول است. استفاده از پلاک فلزی بر روی سررسید ، جلوه ای نفیس به آن داده و سالنامه اختصاصی را در نظر استفاده کننده با ارزش تر جلوه می دهد.
تنوع پلاک فلزی :
پلاک های استیل استفاده شده روی سررسید دارای ابعاد، فرم و رنگ های گوناگون است. معمولا هر تولید کننده هر ساله تعداد معدودی سایز و شکل را برای پلاک های ارائه شده خود انتخاب کرده و سفارش دهنده پلاک مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب می کند. از فرم های گوناگون پلاک استیل می توان به پلاک تخت، پلاک برجسته و پلاک لب خم اشاره کرد.
رنگ پلاک قابل ارائه نیز دارای تنوع بالایی است. اما در اغلب موارد، پلاک با رنگ نقره ای و طلایی توسط تولید کنندگان ارائه می شود.
سفارش پلاک با ابعاد، فرم یا رنگ سفارشی مستلزم پرداخت هزینه بسیار بالا بوده و چندان مرسوم نیست.
کیفیت پلاک استفاده شده در سررسید متاثر از کیفیت خود پلاک و کیفیت حک لیزر روی آن است.
ضخامت ورق پلاک : چنانچه از ورق نازک در تولید پلاک استفاده شود، پلاک در فرایند تولید یا پس از آن در هنگام استفاده در اثر ضرب دیدگی به راحتی دچار تغییر فرم شده و شکل نا زیبایی پیدا می کند.
جنس ورق پلاک : چنانچه تولید کننده از ورق استیل نامرغوب برای تولید پلاک استفاده کند، پس از مدتی پلاک تغییر رنگ داده و لکه های قهوه ای رنگ بر سطح نقره ای یا طلایی آن شکل می گیرد که ظاهری بسیار نا مناسب به آن خواهد داد.
نوع چسب : چنانچه چسب استفاده شده توسط تولید کننده از نوع با کیفیت نباشد، پلاک پس از مدتی از سررسید جدا می شود.
پلاک مولتی استایل :
ورق مولتی استایل از چند لایه پلاستیک تشکیل شده است که معمولا لایه پلاستیک روی آن دارای ظاهری فلزی با رنگ طلایی یا نقره ای است. در هنگام حک لوگو، لایه پلاستیکی توسط لیزر سوزانده شده و لایه زیر آن که به رنگ مشکی است نمایان می شود. از این طریق لوگو یا نوشته مورد نظر نمایان می شود. گرچه پلاک مولتی استایل قبل از لیزر ظاهری کاملا مانند فلز دارد، اما پس از لیزر شدن، قسمت پلاستیکی آن نمایان شده و لذا این نوع پلاک هرگز نمی تواند به لحاظ جلوه نفیس بودن با پلاک فلزی رقابت کند. با این حال، قیمت کمتر مولتی استایل نسبت به استیل آن را به گزینه مناسبی برای برخی از انواع سررسید تبدیل می کند.
کیفیت پلاک مولتی استایل :
کیفیت این نوع از پلاک وابسته به کیفیت حک لیزر روی آن است. چنانچه پلاک مولتی استایل را با دستگاه بی کیفیت لیزر کرده و یا زمان و دقت لازم برای این کار اختصاص نیابد، خروجی آن کیفیت مناسب را نخواهد داشت.
حک داغی سالنامه :
در این روش برای چاپ متن مورد نظر از کلیشه استفاده می شود. کلیشه قالب فلزی است که بر اساس طرح آماده شده برش می خورد. طرح شامل نام، لوگو و هر اطلاعات دیگری است که از نظر مشتری لازم است بر روی جلد سررسید چاپ شود. در صورتی که طرح آماده شده برای کلیشه دارای قلم ریز باشد موجب ناخوانا بودن متن روی جلد سررسید خواهد شد. چاپ داغی تنها برای سررسید با جلد چرم امکان پذیر است.این نوع چاپ باعث ایجاد فرورفتگی یا برجستگی طرح بر روی جلد سررسید شده و زیبایی خاصی به سررسید می بخشد.
حک لوگو توسط داغی به معنای ایجاد طرح لوگو بر روی جلد از طریق حرارت و فشار است. منشا حرارت ایجاد شده در دستگاه داغی می تواند حرارت مستقیم المنت یا حرارت ایجاد شده از طریق امواج مغناطیس باشد. برای حک لوگو از این طریق ابتدا یک کلیشه با طرح لوگوی شرکت سفارش دهنده ساخته شده و روی دستگاه داغی سوار می شود. سپس با قرار گرفتن جلد سررسید در زیر کلیشه، و با ترکیبی از فشار آنی و حرارت، لوگو یا طرح مورد نظر روی جلد حک می شود.
مناسب ترین جلد برای حک داغی ترمو است. زیرا ترمو در زیر فشار و حرارت تغییر رنگ داده و لذا طرح مورد نظر جلوه خوبی روی جلد پیدا می کند. همچنین از حک داغی می توان بر روی جلد های چرم طبیعی، چرم مصنوعی و گالینگور نیز استفاده نمود.
تنوع حک داغی :
لوگو را می توان از دو طریق پازیتیو و نگاتیو روی جلد حک نمود. در حک پازیتیو، کلیشه به نحوی ساخته می شود که طرح لوگو روی سررسید به صورت فرو رفته حک می شود. اما در حک نگاتیو، کلیشه به نحوی ساخته می شود که فضای اطراف طرح لوگو فرو رفته و لذا لوگو در میان فضای فرو رفته به شکل برجسته باقی می ماند.
کیفیت حک داغی :
کیفیت حک داغی به عوامل زیر وابسته است:
کیفیت ساخت کلیشه : چنانچه کلیشه دارای زدگی باشد، این زدگی در هنگام حک بر روی جلد اثراتی بر جا می گذارد و لذا خروجی کار نا زیبا خواهد بود.
عملکرد دستگاه داغی : چنانچه دستگاه به دلیل تنظیم نامناسب، فشار و حرارت لازم را ایجاد نکند، لوگو یا طرح مورد نظر با کیفیتی خوبی حک نخواهد شد.
کیفیت جلد : چنانچه جلد ترمو، چرم یا گالینگور از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، داغی بخوبی روی آن تاثیر نگذاشته و خروجی مورد نظر از حک لوگو حاصل نمی شود.
طلاکوب و نقره کوب :
نوعی چاپ داغی محسوب می شود با این تفاوت که در چاپ طلاکوب از رنگ های مختلف طلایی، نقره ای، قرمز، آبی و … استفاده می شود. در چاپ طلاکوب مانند چاپ داغی ابتدا کلیشه ی هر طرح آماده شده و بر روی جلد سررسید حک می شود سپس توسط لایه های رنگی برجستگی ها و فرورفتگی های ایجاد شده پر می شوند. همان طور که در چاپ داغی انتخاب قلم اهمیت بالایی دارد در چاپ طلاکوب هم قلم ریز باعث کاهش کیفیت و وضوح طرح روی جلد می شود البته استفاده از قلم یا تصاویری که فضای بیشتری را برای پر شدن توسط لایه های رنگی دارند نیز مناسب نمی باشند چرا که ممکن است تراکم لایه های رنگی در قسمت هایی از طرح کم شود.بر خلاف چاپ داغی که تنها در سالنامه چرم کاربرد دارد از چاپ طلاکوب می توان در سررسید سلفون، سررسید چرم و سررسید ترمو استفاده کرد. استفاده از طلاکوب بر روی جلد های چرم و گالینگور مرسوم تر است.
تنوع طلاکوب و نقره کوب :
گرچه این نوع از حک به عنوان طلاکوب یا نقره کوب شناخته می شود اما تنوع رنگ آن به طلایی یا نقره ای محدود نیست و می توان آن را با تنوع رنگ فراوان پیاده سازی نمود.
همچنین با تغییر فشار، می توان طلاکوب یا نقره کوب را بصورت سطحی یا عمیق پیاده سازی نمود.
کیفیت طلاکوب و نقره کوب :
عوامل موثر بر کیفیت طلاکوب و نقره کوب مانند حک داغی است. به علاوه این نکته که اگر از ورق طلا یا نقره نامرغوب در این نوح حک استفاده شود، خروجی آن کیفیت مناسب را نخواهد داشت.
چاپ سیلک :
چاپ سیلک روشی برای چاپ تصویر روی سطوح مختلف است.توانایی های خاصی که در چاپ سیلک موجود است در سایر چاپ ها وجود ندارد، این روش مانند چاپ داغی به جلد سالنامه وابسته نیست و بر خلاف چاپ طلاکوب محدودیتی در انتخاب طرح و قلم ندارد. این نوع چاپ برای چاپ تبلیغی بر روی اشیای گوناگون مثل تقویم و سررسید و لیوان و کاغذ بکار می‌رود.با این روش می‌توان برای چاپ روی مواد مختلف از چاپ‌های تک‌رنگ یا چندرنگ استفاده کرد. همچنین چاپ سیلک از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.زمانی که در چاپ سررسید اختصاصی از چاپ سیلک استفاده می شود ابتدا بر اساس اطلاعات مشتری تصویری آماده می شود.سپس تصویر مورد نظر بر روی یک توری که جنس آن معمولا از پارچه ای با سوراخ های بسیار ریز است نقش می بندد سپس بخش‌هایی که نباید رنگ بخورد با ماده‌ای مسدود کننده پوشیده می‌شود.به این قاب توری را در این حالت شابلون گفته می شود. سپس مرکب چاپ یا رنگ را با غلتک به سطح چاپ شونده منتقل می‌کنند. رنگ فقط از بخش‌هایی که مسدود نشده عبور کرده و تصویر روی جلد سررسید ظاهر می‌گردد
کیفیت چاپ سیلک :
کیفیت چاپ سیلک به دو عامل کیفیت شابلون و مرکب استفاده شده و البته مهارت اجرا کننده آن بستگی دارد. چنانچه شابلون یا مرکب استفاده شده دارای مرغوبیت کافی نباشد، لوگو با شکل دلخواه پیاده سازی نشده و یا ممکن است رنگ درطولانی مدت از سطح جلد جدا شود.
چاپ لوگو روی جلد سررسید ( ویژه سررسید سلفونی ) :
گرچه اغلب روش های حک لوگو برای  سالنامه سلفونی قابل پیاده سازی است، اما متداول ترین روش برای این نوع جلد ، چاپ لوگو بصورت مستقیم روی جلد ( در قالب طراحی کلی جلد ) است. کیفیت این روش متاثر از کیفیت چاپ چهار رنگ مورد استفاده برای کل جلد است. همچنین برخی از سفارش دهندگان، برای ایجاد جلوه مناسب روی لوگو، از روش های تکمیلی طلاکوب، داغی یا یو وی موضعی نیز بعنوان مکمل استفاده می کنند.
(0)
سررسید اختصاصی

فرمت تاریخ در سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

فرمت تاریخ در سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

منظور از فرمت تاریخ ، نحوه نمایش تاریخ در سالنامه اختصاصی یا سالنامه عمومی است. از این دیدگاه، سررسید ها را می توان بصورت زیر تقسیم بندی نمود.
  1. سررسید روزشمار” پنجشنبه و جمعه جدا”
در این نوع از سررسید ، هر روز از هفته در یک صفحه نمایش داده می شود. در این نوع طراحی، فضای یادداشت بسیار زیادی برای یادداشت در هر روز وجود دارد. لذا این نوع سررسید برای یادداشت مسائل روزانه بسیار کاربرد دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که سررسید روزشمار به لحاظ تعداد کاغذ حجیم بوده و ممکن است حمل آن توسط کاربر دشوار باشد. به این نوع سررسید، روزشمار ” پنجشنبه و جمعه جدا ” نیز گفته می شود.
  1. سررسید روزشمار ” پنجشنبه و جمعه با هم “:
از آنجا که برای بسیاری از کاربران، روزهای پنجشنبه و جمعه روز کاری محسوب نمی شود، لذا یادداشت چندانی نیز در این دو روز صورت نمی گیرد. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان، سررسید روزشمار خود را بصورت ” پنجشنبه و جمعه با هم ” تولید می کنند. با این روش، علاوه بر حفظ کاربرد، سالنامه خروجی به لحاظ حجم کاغذ سبکتر بوده و به دلیل مصرف کاغذ کمتر کمی ارزانتر خواهد بود.
  1. سررسید دو روز شمار :
در این نوع از طراحی، هر صفحه سررسید حاوی دو روز از هفته است. لذا هر هفته در سه صفحه گنجانده می شود. توجه داشته باشید که چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در یک صفحه قرار می گیرد. حجم این نوع از سرررسید نسبت به سررسید روز شمار کمتر است. در عین حال برای هر روز به اندازه نیمی از صفحه جای یادداشت وجود دارد.
  1. سررسید هفته شمار :
در این نوع سررسید ، هر هفته در یک صفحه چاپ می شود. حجم سررسید طراحی شده به این روش کم و جای یادداشت آن نیز در عین حال کم است.
  1. سررسید هفته در دو صفحه :
در این نوع از طراحی، در سررسید هر هفته به دو بخش ۳ روز و ۴ روزه تقسیم شده و در دو صفحه روبروی هم قرار می گیرد.
  1. سررسید ماه شمار :
در این نوع از سررسید ، هر ماه در یک صفحه چاپ می شود. این نوع از سررسید به لحاظ یادداشت نویسی کاربرد چندانی ندارد. اما مزیت این نوع سررسید این است که با یک نگاه کل ماه را مرور نمود.
  1. سررسید یک ماه در دو صفحه :
در این نوع از طراحی، هر هفته به دو بخش تقسیم شده و در دو صفحه روبروی هم قرار می گیرد.
(0)
طراحی سررسید اختصاصی

طراحی سررسید اختصاصی:

طراحی سررسید اختصاصی:

صفحه معرفی سال: مشخصات دارنده سالنامه اختصاصی : شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس و اطلاعات ضروری
   تعطیلات رسمی سال در یک نگاه : شامل فهرستی از تعطیلات رسمی سال نو می باشد.
صفحه مشخصات دارنده و تعطیلات رسمی در یک نگاه
   سال در یک نگاه : معمولا در یک صفحه از سررسید اختصاصی یا سررسید عمومی، روزهای سال به تفکیک ماه نمایش داده می شود.
   کاغذ یادداشت سررسید اختصاصی :
معمولا در سالنامه هایی با حجم تقویم کم ( دو روز شمار ، هفته شمار و ماه شمار )، پس از قسمت تقویم، صفحاتی برای یادداشت قرار می گیرد. بهتر است در بالای صفحات یادداشت ، مکانی خالی برای نوشتن تاریخ وجود داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی به مدیریت صفحات بپردازد. لذا اگر سررسید اختصاصی سفارش می دهید، در صورت تمایل این مورد را از تولید کننده بخواهید. در سررسید دستیار اختصاصی که در فروشگاه سررسید گیفت ۸۰ موجود است این ویژگی ها وجود دارد.
این ویژگی بسیار مهم است زیرا فردی که از سررسید استفاده می کند تا پایان اوراق سررسید از آن استفاده خواهد کرد و چون صفحات سررسید تاریخ ندارند ، در هر تاریخ و صفحه ای دلبخواه می تواند یادداشت کند.
   دفترچه تلفن :
برخی از تولید کنندگان برای طراحی سررسید اختصاصی در پایان سالنامه تولید شده چند صفحه دفترچه تلفن قرار می دهند. این دفترچه تلفن غالبا با حروف الفبا تفکیک نمی شود. اما وجود این دفترچه تلفن مختصر می تواند برای کاربر سررسید اختصاصی بسیار مورد استفاده باشد.
   اطلاعات مهندسی :
برخی از تولیدکنندگان بنا بر نظر خود یا درخواست مشتریان، بخشی را تحت عنوان اطلاعات مهندسی به انتهای سالنامه اختصاصی اضافه می کنند. این بخش شامل جداول استاندارد و اعداد از پیش محاسبه شده است که برای برخی از مشتریان قابل استفاده است.
   سایر اطلاعات :
شامل شماره های تلفن ضروری، پیش شماره ها، اطلاعات جغرافیایی و . . . که برخی از تولید کنندگان در انتهای سررسیدهای عمومی تولیدی خود قرار می دهند.
(0)
چاپ سررسید اختصاصی

سررسید اختصاصی /چاپ سررسید اختصاصی / قیمت سررسید اختصاصی

سررسید اختصاصی /چاپ سررسید اختصاصی / قیمت سررسید اختصاصی

هدیه تبلیغاتی آخر سال، هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، برندسازی است، تبلیغات است، ترفندی کاربردی برای جذب مشتریان بیشتر و بهتر است.
هدیه تبلیغاتی شرکت شما چقدر نظر مشتریتان را جلب کرده و یا اینکه چقدر کاربردی بوده و مورد استفاده آنها قرار گرفته؟ حتی فراتر از آن شکل و محتوای هدیه تبلیغاتی شما باعث یادآوری نام و خدمات سازمان و شرکت شما می شود؟
این ها موضوعاتی است که باید در انتخاب هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته شود.
سررسید اختصاصی تمام موارد فوق را برای شرکت شما برآورده خواهد کرد.
سررسید اختصاصی هدیه ای ویژه و کاربردی برای مشتریان شما می باشد.
سررسید اختصاصی سررسیدی است که کاملا با ویژگی ها، مشخصات و طراحی مورد نظر سفارش دهنده تولید می شود. لذا چنانچه مدل خاصی به عنوان نمونه در اختیار دارید و می خواهید سالنلمه خود را مطابق آن تولید کنید، برخی از تولید کنندگان می توانند آنرا به عنوان سررسید اختصاصی برای شما تولید کنند.
تفاوت سررسید اختصاصی با سررسید سفارشی (سررسید عمومی)
مواردی همچون حک لوگو روی جلد، چاپ لوگو در صفحات، اضافه کردن لت گلاسه، چاپ روی آستر بدرقه ، اضافه کردن اوراق اضافه و . . . روی مدل ارائه شده توسط تولید کننده ، سفارشی سازی سررسید محسوب می گردد.
تولید سررسید با ویژگی های کاملا اختصاصی مورد نظر سفارش دهنده، تولید اختصاصی محسوب می گردد و سررسید اختصاصی نام دارد.
مزایای سررسید اختصاصی
۱- اهداء یک هدیه کاربردی
۲- هدیه ایی که برای مدت زمان طولانی نزد مشتری خواهد ماند
۳- با سررسید اختصاصی، برند شرکت شما هر روز جلوی چشم مشتری، روی میز یا داخل کشوی او خواهد بود.
۴- با چاپ سررسید اختصاصی برند شما توسط دیگران و مشتریانی که مستقیما با شما کار نمی کننده، نیز دیده می شود.
۵- چاپ سررسید اختصاصی هدیه ایی مقرون به صرف است.
۶- امکان چاپ کامل خدمات و مشخصات شرکت بر روی سررسید اختصاصی
چاپ سررسید اختصاصی :
موارد زیر مشمول چاپ سررسید  اختصاصی می باشد.
ابعاد اختصاصی : چنانچه سالنامه مورد نظر شما دارای قطعی خاص ( به غیر از موارد معمول ) است.
جلد اختصاصی : چنانچه برای جلد سررسید خود پارچه یا متریالی خاص در نظر دارید.
طراحی صفحات اختصاصی : چنانچه تمایل دارید فرمت صفحات بطور جداگانه برای شما طراحی شود. (مثلا استفاده از المان لوگو در طراحی صفحات و یا اضافه کردن مواردی همچون احادیث، شعر و . . . به صفحات )
رنگ چاپ اختصاصی : چنانچه تمایل داشته باشید رنگ چاپ المان های تاریخ و نوشته های داخل سالنامه را تغییر دهید.
کاغذ اختصاصی : چنانچه تمایل دارید گرماژ کاغذ داخلی را تغییر داده و یا از کاغذی خاص برای آستر بدرقه سررسید خود استفاده نمایید.
سایر موارد : از جمله برش کاغذ ها یا قالب خاص، پرفراژ کردن کاغذها ، اضافه کردن جای خودکار و . . . به جلد ، برش و دوخت جلد به شکلی خاص و سایر موارد.
قیمت سررسید اختصاصی :
محاسبه قیمت سررسید اختصاصی بر مبنای لیست قیمت ارائه شده توسط تولید کنندگان صورت نمی گیرد. بلکه شما می بایست مشخصات کاملا دقیق و یا نمونه سالنامه مورد نظر را جهت محاسبه قیمت در اختیار تولید کننده قرار دهید. توجه داشته باشید که تولید سالنامه اختصاصی تنها برای سفارشاتی با تیراژ بالا مقرون به صرفه است. لذا چنانچه تیراژ سفارش شما پایین است، مدل مورد نظر خود را از میان مدل های ارائه شده توسط تولید کننده انتخاب کرده و آن را سفارشی سازی نمایید.
(0)
قیمت سررسید

قیمت سررسید اختصاصی / قیمت سررسید عمومی / قیمت سررسید سفارشی

قیمت سررسید اختصاصی / قیمت سررسید عمومی / قیمت سررسید سفارشی

تمام افرادی که تاکنون حداقل یکبار برای سفارش سررسید اقدام نموده اند، با بازه بسیار گسترده قیمت این محصول در بازار آشنایی دارند. تا جایی که گاها دریافت قیمت های بسیار متفاوت برای سررسید های به ظاهر مشابه موجب سردرگمی خریداران می شود. حال سوالی که برای خریداران پیش می آید این است که نحوه محاسبه قیمت سررسید چگونه است؟ علت تفاوت قیمت در میان سررسید های به ظاهر مشابه چیست؟ و چگونه می توان اطمینان حاصل نمود که قیمت سررسید متناسب با کیفیت آن تعیین شده است؟
نحوه محاسبه قیمت سررسید اختصاصی و قیمت سررسید سفارشی برای سفارش دهنده :
اغلب تولیدکنندگان سررسید همزمان با رونمایی از مدل های سالیانه خود، یک لیست قیمت نیز منتشر می کنند. این لیست قیمت معمولا دارای دو بخش است که یک بخش به قیمت پایه هر مدل از سررسید و بخش دیگر به هزینه تفکیکی خدمات سفارشی آن ( حک لوگو روی جلد ، چاپ لوگو در صفحات ، اضافه نمودن لت گلاسه ، آستر بدرقه اختصاصی و . . . ) مربوط می شود. لذا پس از تصمیم گیری در مورد تیراژ و خدمات سفارشی مورد نظر خود، به لیست قیمت مراجعه کرده و با اضافه نمودن موارد مورد نظر به قیمت پایه، قیمت سررسید خود را محاسبه نمایید.
اغلب تولید کنندگان برای سفارشاتی با تیراژ بالا، قیمت را بصورت جداگانه محاسبه و اعلام می کنند. لذا در صورتی که سفارش شما دارای این ویژگی است، از تولید کننده بخواهید تا قیمت کار شما را بطور مجزا محاسبه نماید. زیرا هزینه کاسته شده به دلیل صرفه جویی در مقیاس، مبلغ کلی سفارش شما را کاهش خواهد داد.
قیمت سررسید اعلام شده برای بسیاری از خدمات سفارشی، بر مبنای حداقل تیراژ اعلام شده توسط تولید کننده است.
در بررسی و مقایسه قیمت سررسید می بایست نکات زیر را مد نظر قرار داد
   شما احتمالا در هنگام خرید هیچ کالایی به دنبال خرید ارزان ترین گزینه موجود نیستید. لذا بهتر است برای خرید سررسید نیز این روش را در پیش گیرید. یک خرید هوشمندانه به معنای خرید ارزان ترین گزینه موجود نیست، بلکه به معنای خرید کالایی با کیفیت و قیمت متناسب است.
   سررسید به لحاظ مادی هدیه تبلیغاتی ارزشمندی محسوب می شود. همچنین پیش فرض هر خریداری این است که شخص هدیه گیرنده سررسید را بمدت یکسال و بصورت مکرر مورد استفاده قرار خواهد داد. لذا پرداخت هزینه بیشتر اگر به افزایش کیفیت سررسید منجر شود، حتما موجب بازدهی بیشتر این روش تبلیغاتی خواهد شد. هیچ کس مایل نیست سررسیدی را با قیمتی پایین تر سفارش دهد اما پس از هدیه دادن، شخص هدیه گیرنده آنرا به دلیل کیفیت و یا ظاهر بد، کنار گذارد.
   سررسید تنها یک کالا نیست. بلکه ترکیبی از کالا، خدمات ( از جمله خدمات چاپی، طراحی و . . . ) و تعهدات ( تحویل به موقع ، ایجاد حق انتخاب برای سفارش دهنده ، تحویل مطابق با مشخصات سفارش و . . . ) گوناگون می باشد. لذا در ارزیابی قیمت سررسید، مجموعه این موارد را مد نظر قرار دهید.
سررسید اختصاصی و سررسید سفارشی را ارزان نخرید
هیچ ارزانی بی علت نیست. هر خریداری مایل است یک کالای مشخص را با پایین ترین قیمت ممکن خریداری کند. اما در اغلب موارد، اصرار بر خرید کالای ارزان قیمت به ضرر خریدار منجر می شود. عوامل زیر از جمله دلایل ارائه سررسید ارزان قیمت است.
   استفاده از مواد اولیه بی کیفیت :
برخی از تولید کنندگان برای پایین آوردن قیمت سررسید خود، از مواد اولیه ( کاغذ، چرم، جوهر، چسب و . . . ) بی کیفیت و روش های نامناسب تولید استفاده می کنند. سررسید اختصاصی تولید شده به این روش دارای ظاهری نا مطلوب و عمری کوتاه است.
   عدم تطابق نمونه با محصول نهایی :
گاها تولیدکنندگان، سررسیدهای نمونه خود را با کیفیتی قابل قبول و قیمتی پایین ارائه می دهند اما پس از اخذ سفارش، آنرا با کیفیتی نامطلوب تولید کرده و به مشتری تحویل می دهند و به نوعی وی را در عمل انجام شده قرار می دهند. هرگز به قیمت های خیلی پایین به راحتی اعتماد نکنید.
   عدم توانایی تولید کننده در تحویل سفارش :
برخی از تولید کنندگان سودجو در مرحله استعلام قیمت ( مخصوصا در مورد کارهایی با تیراژ بالا ) با اعلام قیمت پایین، کار را گرفته و سپس در مرحله تولید، سفارش دهنده را با مشکلات فراوان ( تغییر مشخصات سفارش، تغییر زمانبندی تحویل، کاهش کیفیت و . . . ) مواجه می کنند.
زمان سفارش و قیمت سررسید سفارشی و قیمت سررسید اختصاصی:
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، قیمت کاغذ و سایر مواد اولیه تولید سررسید، شیب صعودی پیدا می کند و این مورد یر قیمت تمام شده سررسید تاثیر خواهد گذاشت. لذا بهتر است تا سفارش خود ( مخصوصا سفارشات تیراژ بالا ) را در اولین زمان ممکن ثبت نمایید. در مقاله زمان مناسب برای سفارش سررسید ، بطور دقیق تر به این موضوع پرداخته شده است.
منبع : برگ سبز
(0)
سررسید سفارشی

سررسید سفارشی

سررسید سفارشی

بسیاری از سازمان‌‌های بزرگ تمایل دارند که خودشان در طراحی سررسیدشان مشارکت داشته باشند و محصول نهائی، کاملا سفارشی سازی شده و مختص سازمان خودشان باشد. یعنی جلد، طراحی داخلی صفحات، صحافی و… بدین گونه قطعاً سالنامه ای که به دیگران هدیه می‌دهند تاثیرگذارتر و ماندگارتر خواهد بود.
هدف از سفارش سررسید سال نو ، ارائه آن به مشتریان، همکاران و افراد دیگر به عنوان یک هدیه تبلیغاتی است. لذا ضروری است تا لوگو، نام و یا سایر اطلاعات شرکت سفارش دهنده در روی سررسید و یا داخل آن درج شود تا کاربر سررسید در حین استفاده با مشاهده این اطلاعات، به دفعات نام شرکت هدیه دهنده را به خاطر آورده و از این طریق، آگاهی مخاطبان نسبت به برند شرکت افزایش یابد.
روش های فراوانی برای درج لوگو بر روی سررسید و داخل آن وجود دارد. چنانچه شرکت سفارش دهنده از روش های متعدد برای سفارشی سازی سررسید خود استفاده نماید، حضور نام، لوگو و اطلاعات وی در سررسید پر رنگ تر شده و سالنامه هدیه داده شده به لحاظ تبلیغاتی موثرتر خواهد بود.
تفاوت سررسید سفارشی با سررسید اختصاصی:
خدمات سفارشی سازی ، مربوط به مدل های از پیش طراحی شده تولید کنندگان سررسید است. لذا چنانچه تمایل دارید سررسیدی با ویژگی های کاملا اختصاصی سفارش دهید ، باید سررسید اختصاصی سفارش دهید تا همه ویژگی ها برای شما اختصاصی شود.
سفارشی سازی سررسید:
  1. حک لوگو روی جلد :
متداول ترین روش سفارشی سازی سررسید ، حک لوگو روی جلد آن است. روش های گوناگونی برای حک لوگو روی جلد وجود دارد که بسته به مدل سررسید ، جنس جلد و سلیقه و نیاز سفارش دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. متداول ترین این روش ها عبارتند از :
   لیزر مستقیم روی جلد
   پلاک
   داغی
   طلاکوب و نقره کوب
   چاپ سیلک
   چاپ مستقیم ( ویژه سررسید سلفونی )
  1. چاپ لت گلاسه :
لت گلاسه اوراقی از جنس کاغذ گلاسه است که بصورت ۴ رنگ چاپ شده و به ابتدا، وسط و یا انتهای سررسید اضافه می شود. شرکت های سفارش دهنده سررسید معمولا از لت گلاسه برای معرفی شرکت و برند، معرفی محصولات و یا ارائه اطلاعات دیگر استفاده می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از لت گلاسه برای سفارشاتی با تیراژ پایین با محدودیت هایی همراه است.
  1. چاپ لوگو در صفحات سررسید :
یکی از روش های محبوب سفارشی سازی سررسید در تیراژ بالا ( بیشتر از ۱۰۰۰) ، چاپ لوگوی شرکت سفارش دهنده در تمام صفحات سررسید است. استفاده از این روش باعث می شود تا کاربر سررسید در زمان استفاده سررسید، مرتبا لوگوی شرکت را مشاهده کرده ، و لذا در طولانی مدت میزان آگاهی وی نسبت به برند مورد نظر به طرز قابل توجهی افزایش یابد.
معمولا از دو روش برای چاپ لوگو در صفحات استفاده می شود:
   چاپ لوگو ( ۱ تا ۴ رنگ ) در قسمت بالا یا پایین صفحه سررسید سفارشی
   چاپ لوگو بصورت ترام تک رنگ در زمینه صفحه سررسید سفارشی
  1. آستر بدرقه سفارشی :
آستر بدرقه کاغذی است که در ابتدا و انتهای سررسید قرار داده شده و جلد را به صفحات داخلی متصل می کند. جنس این کاغذ نسبت به کاغذهای داخلی متفاوت بوده و کمی ضخیم تر است تا بتواند در مقابل فشار وزن کاغذ های داخلی و باز و بسته شدن فراوان مقاومت لازم را داشته باشد. برخی از تولید کنندگان از کاغذهای فانتزی ضخیم و برخی از کاغذ گلاسه یا تحریر سنگین چاپ شده ( معمولا در سررسید های اختصاصی ) به عنوان آستر بدرقه استفاده می کنند. روش های گوناگونی برای سفارشی سازی آستر بدرقه وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
   چاپ روی آستر بدرقه فانتزی
   طلا کوب یا نقره کوب روی آستر بدرقه فانتزی
   چاپ ( یک تا چهار رنگ ) روی آستر بدرقه گلاسه تا تحریر
  1. روبان سفارشی :
روبان نه تنها به عنوان وسیله ای برای سهولت در کاربری سررسید مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه می توان با درج لوگو، از آن به عنوان روشی برای سفارشی سازی سررسید استفاده نمود. عموما دو روش برای درج لوگو روی روبان وجود دارد:
   چاپ لوگو روی روبان
   بافت لوگو در روبان
منبع : برگ سبز
(0)