سررسید عمومی

زمان مناسب برای سفارش سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

زمان مناسب برای سفارش سررسید اختصاصی و سررسید عمومی

یکی از دغدغه های اساسی سفارش دهندگان سررسید ، دریافت به موقع آن قبل پایان سال می باشد. بخشی از مشکل تحویل دیرهنگام سررسید ناشی از عدم توانایی تولید کننده در انجام تعهدات خود است. اما بخشی از آن نیز به دلیل تعلل سفارش دهنده در ثبت به موقع سفارش خود می باشد. ثبت دیر هنگام سفارش نه تنها ریسک عدم دریافت به موقع سفارش را بالا می برد، بلکه مشکلات دیگری ( از قبیل افزایش هزینه ها، محدودیت گزینه ها، زمان اندک برای پرداختن به جزئیات و . . . ) را به خریدار سررسید تحمیل می کند.
چه زمانی، بهترین موقع برای سفارش سررسید اختصاصی و سررسید عمومی است؟
مزایای سفارش به موقع سررسید اختصاصی :
اثر بخشی بیشتر :
اغلب افراد در پایان سال تعداد زیادی سررسید را به عنوان هدیه دریافت می کنند. اما از آنجایی که تنها یکی از آنها را نیاز دارند، بقیه را کنار می گذارند. سررسید هدیه شما هرچه قدر هم که زیبا و با کیفیت باشد، در صورتی که دیر به دست هدیه گیرنده برسد، ممکن است شانس خود برای استفاده شدن را از دست بدهد. زیرا ممکن است شخص هدیه گیرنده قبل از آن سررسیدی را برگزیده و حتی یادداشت های سال آینده خود را در آن ثبت کرده باشد و تغییر آن برای وی امکان پذیر نباشد. ثبت سفارش به موقع سررسید موجب دریافت به موقع آن شده و به شما این امکان را می دهد تا آن را زودتر به شخص هدیه گیرنده مورد نظر برسانید.
صرفه جویی در هزینه ها :
با نزدیک شدن به سه ماهه چهارم و مخصوصا روزهای پایانی سال، به دلیل افزایش تقاضا قیمت کاغذ، خدمات چاپی و سایر ملزومات تولید سررسید سیر صعودی به خود می گیرد. هزینه کارگران چاپخانه ها افزایش می یابد و همچنین به علت افزایش سفارشات بی دقتی ها و بی کیفیتی ها بیشتر خواهد شد. از آنجا که اغلب تولید کنندگان سررسید در محاسبه قیمت سررسید ( مخصوصا در مورد سفارشات اختصاصی )، قیمت روز این موارد را در نظر می گیرند، سفارش زود هنگام موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد و شما با سفارش زودترسررسید اختصاصی در پایان سال می توانید با خیالی آسوده به کارهای پایان سال خود بپردازید درحالیکه با هزینه کمتر و کیفیت بهتر سررسید اختصاصی خود را تهیه خواهید نمود.
افزایش گزینه ها :
در روزهای پایانی سال، انبار اغلب تولید کنندگان معتبر سررسید از برخی از مدل های تولید شده خالی شده و سفارشات مربوط به این مدل ها پذیرفته نمی شود. لذا خریدارای که بموقع نسبت به ثبت سفارش خود اقدام می کنند، گزینه هایی بیشتری برای انتخاب پیش رو دارند.
پرداختن بیشتر به جزئیات :
در صورت سفارش بهنگام سررسید، فرصت بیشتری برای مواردی از قبیل طراحی لت های گلاسه، انتخاب نوع جلد و سایر جزئیات وجود دارد. این موضوع در مورد سفارش سررسیدهای اختصاصی که دارای ویژگی های خاص هستند اهمیت بیشتری پیدا می کنند.
دریافت به موقع سفارش :
یکی از دلایل عمده عدم تحویل بموقع سفارش از سوی تولید کنندگان، تعلل مشتری در ثبت سفارش می باشد. گرچه اغلب تولید کنندگان متعهد، از دریافت سفارشاتی که امکان تحویل آن مطابق با زمان بندی مورد نظر مشتری وجود ندارد امتناع می کنند، اما برخی از تولید کنندگان این نوع از سفارشات را پذیرفته و با تاخیر در تحویل، سفارش دهنده را با مشکل مواجه می کنند. لذا بهتر است سفارش دهنده جانب احتیاط را رعایت کرده و با ثبت به موقع سفارش ( مخصوصا سفارشات با تیراژ بالا )، خود را از دریافت بموقع آن مطمئن سازد.
زمان مناسب برای سفارش سررسید اختصاصی :
وزارت ارشاد هر ساله در اواخر مهر یا اوایل آبان، تقویم رسمی سال بعد و فهرست مناسبت ها را منتشر می کند. لذا چاپ سررسید قبل از این تاریخ عملا امکان پذیر نیست. با این حال مشتریانی با سفارشات انبوه ( بانک ها، بیمه ها، شرکت های صنعتی بزرگ و . . . ) اغلب از شهریور و مهر هر سال، مقدمات سفارش خود را پیش بینی کرده و حتی فرایند طراحی فرمت صفحات و طراحی و ساخت جلد را آغاز می کنند. با این حال، چاپ سررسید پس از اعلام تقویم رسمی کشور امکان پذیر است. اقدام زود هنگام این نوع شرکت ها برای سفارش سررسید به آنها این امکان را می دهد تا مناسب ترین تولید کننده سررسید را با توجه به شرایط خود پیدا کنند، با دقت کافی به طراحی و جزئیات سررسید خود بپردازند، هزینه های خود را کاهش دهند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که سفارش در زمان دلخواه به آنان تحویل داده خواهد شد.
سررسید اختصاصی سررسیدی است که کاملا با ویژگی ها، مشخصات و طراحی مورد نظر سفارش دهنده تولید می شود. لذا چنانچه مشخصات سررسید مورد نیاز خود را به طور کامل می دانید، هر چه زودتر در نیمه دوم سال به ارزیابی تولید کنندگان و توانایی آنان در تولید سررسید مورد نظر خود پرداخته و سفارش خود را نزد تولید کننده مورد نظر ثبت کنید. همانطور که قبلا گفته شد، حتی چنانچه سفارش خود را قبل از اعلام تقویم رسمی کشور ثبت نمایید، تولید کننده زمان کافی در اختیار خواهد داشت تا امور مربوط به طراحی ، تامین متریال اولیه (مانند جنس جلد )، جلد سازی ، طراحی و چاپ لت گلاسه ، و . . . سفارش شما را با دقت و کیفیت بالاتر انجام داده و سپس در زمان مناسب به چاپ صفحات داخلی پرداخته و سفارش را در موعد مقرر و با ویژگی های مطابق نظرتان به شما تحویل دهد؛ که این موضوع چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ کیفیت سررسید دریافتی به نفع شما خواهد بود.
زمان مناسب سفارش سررسید عمومی :
گرچه سفارش سررسید عمومی را حتی می توان در روزهای پایانی سال ثبت نمود اما این موضوع هرگز توصیه نمی شود. موکول کردن سفارش به پایان سال باعث می شود ( به دلیل خالی شدن انبار بسیاری از تولید کنندگان از موجودی برخی از مدل ها )، گزینه های شما محدود شده و همچنین سررسید زمانی به دست شما برسد که پخش کردن آن در میان افراد مورد نظر مشکل باشد. توصیه ما بر این است که سفارش سررسید عمومی خود را در اولین زمان ممکن پس از بررسی مدل ها انجام داده و هرگز آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.
(0)
کاغذ سررسید

کاغذ سررسید / چاپ داخل سررسید

کاغذ سررسید / چاپ داخل سررسید

کاغذ تحریر سفید :
کاغذ تحریر با گرماژ ۷۰ گرم رایج ترین کاغذ مورد استفاده در سررسید می باشد که رنگ مغزی آن سفید بوده و بر روی آن طرح سررسید چاپ می گردد.
کاغذ استفاده شده برای داخل سررسید در اکثر مواقع کاغذ تحریر ۷۰ گرم سفید است. برخی از مشتریان برای سررسید اختصاصی خود کاغذ تحریر ۸۰ گرم را سفارش می دهند که نسبت به کاغذ ۷۰ گرم کمی ضخیم تر است. با این حال در اغلب موارد کاغذ ۷۰ گرم برای تولید سررسید کفایت کرده و هزینه آن نیز به صرفه تر است.
کاغذ گلاسه :
برخی از تولید کنندگان نیز برای تولید مدل های بسیار نفیس سررسید خود از کاغذ گلاسه ۱۰۰ تا ۱۳۵ گرم استفاده کرده و آن را با ۴ رنگ چاپ می کنند. سررسید های تولید شده با کاغذ سررسید گلاسه بسیار گران قیمت بوده و به لحاظ وزن نیز تا ۵۰ درصد بیشتر از سررسید های معمولی وزن خواهند داشت. لذا این نوع سررسید ها برای سفارش با تیراژ بالا و یا به لحاظ کاربردی چندان مناسب نبوده و تنها به عنوان هدیه ای نفیس مناسب هستند.
کاغذ تحریر کرم :
کاغذ سررسید کرم که در ایران آن را به نام کاغذ قرآنی نیز می شناسند، دارای مغزی کرم رنگ بوده، با همان گرماژ ۷۰ گرم در سررسید استفاده می شود و قیمت آن بیش تر از کاغذ تحریر است. کاغذ کرم یا نخودی به دلیل رنگ آن انعکاس نور کمتری نسبت به کاغذ سفید به چشم برمی گرداند و در مطالعه متن از روی آن، چشم به نسبت کاغذ سررسید سفید دیرتر خسته می شود.
علاوه بر کاغذ تحریر سفید، از کاغذ تحریر با رنگ کرم نیز در تولید سررسید استفاده می شود. سررسید تولید شده با کاغذ کرم کمی گران تر از سررسید با کاغذ سفید است. انتخاب یا عدم انتخاب کاغذ کرم تنها به سلیقه سفارش دهنده بستگی دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ کرم ظاهری نفیس به سررسید داده و آن را در نگاه استفاده کننده با ارزش تر جلوه خواهد داد.
چاپ داخل سررسید اختصاصی و سررسید عمومی
منظور از چاپ داخل سررسید در این مقاله ، تعداد رنگ های استفاده شده در چاپ صفحات داخلی است. اغلب تولید کنندگان سررسید از دو رنگ برای چاپ صفحات داخلی سالنامه های عمومی خود استفاده می کنند. استفاده از دو رنگ، سررسید را به لحاظ کیفیت ظاهری و هزینه در حالت بهینه قرار می دهد. با این حال شما می توانید از رنگ های دیگر برای چاپ لوگو در صفحات سررسید های عمومی استفاده کنید.
همچنین در صورتی که سررسید به صورت اختصاصی برای شما چاپ شود، می توانید تعداد رنگ و رنگ های استفاده شده در سررسید را با توجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب نمایید. اما چنانچه سررسید عمومی سفارش می دهید، می بایست رنگی که تولید کننده برای چاپ صفحات استفاده نموده است را بپذیرید.
گرچه استفاده از دو رنگ برای چاپ صفحات داخلی معمول تر است، اما برخی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه ها از یک رنگ استفاده می کنند. سررسید تولید شده از این طریق دارای قیمت پایین تری خواهد بود اما از لحاظ ظاهری سررسیدی ضعیف محسوب خواهد شد.
کیفیت چاپ صفحات داخلی سررسید:
برای بررسی کیفیت چاپ صفحات داخلی سررسید پنج مورد را بررسی نمایید.
   پر تراکم بودن رنگ : خطوط ضخیم و داخل اعداد را به دقت بررسی کنید. در چاپ بی کیفیت، قسمت داخلی این مناطق تراکم رنگی کمی داشته و دارای نقاط سفید فراوان است. پر نبودن رنگ در چاپ موجب کم رنگ شدن نواحی چاپ شده گردیده و ظاهری نا زیبا به سررسید می دهد.
   زنده بودن رنگ : چنانچه از مرکب نا مرغوب برای چاپ استفاده شود و یا دقت مناسب در هنگام چاپ صورت نگیرد، رنگها زنده بودن و کیفیت خود را از دست خواهند داد. مثلا رنگ نارنجی به قهوه ای متمایل شده و یا رنگ زرد به خردلی متمایل می شود.
   یکدست بودن رنگ : چاپ بی کیفیت موجب خواهد شد تا یک رنگ مشخص در صفحات گوناگون سررسید بصورت متفاوت چاپ گردد. برای بررسی این مورد سررسید را با یک دست با سرعت ورق زده و به رنگ موارد چاپ شده دقت نمایید. با استفاده از این روش، چنانچه چاپ یکدست نباشد، تغییر رنگ کاملا مشهود خواهد بود.
این امر در هنگام چاپ لوگوی شما در صفحات اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. زیرا رنگ لوگوی شما جزئی از هویت بصری برند شما است و تغییر رنگ آن به لحاظ حرفه ای به هیچ وجه قابل قبول نیست.
ثابت بودن محل چاپ : در صورتی که دقت لازم در هنگام چاپ صورت نگیرد، مکان چاپ کلیه المان های صفحه در طول چاپ به دفعات جابجا خواهد شد. نتیجه این موضوع پس از نهایی شدن تولید سررسید، جابجا شدن اعداد و نوشته ها و خطوط در صفحات گوناگون است. تا جایی که ممکن است این موارد به لبه کاغذ نزدیک شده یا حتی در برش از صفحه خارج شوند.
(0)
جلد سررسید دستیار اختصاصی

ویژگی های جلد سررسید

ویژگی های جلد سررسید

درصورتیکه قصد تولید سالنامه اختصاصی را با در نظر گرفتن رنگ و هویت سازمانی شرکت، یا مجموعه خود دارید . ما می‌‌توانیم سررسید یا تقویم اختصاصی مد نظر شما را با لحاظ نمودن کلیه جزئیات نظیر جلد چرم اختصاصی سررسید ، صفحات داخله اختصاصی و ابعاد و سایزاختصاصی سررسید محصولی منحصر به فرد را طراحی و تولید نمائیم.
جلد هر کتاب زینت آن محسوب می گردد. تاثیرگذار ترین قسمت یک سررسید جلد آن است.
جلد یک سالنامه اختصاصی مانند یک طوطی سخن گو، به معرفی شما خواهد پرداخت.بنابراین طرح جلد و کیفیت آن، در انتخاب یک سررسید تبلیغاتی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.کیفیت بالای جلد سررسید اختصاصی باعث ماندگاری بیشتر آن و در نتیجه افزایش زمان تبلیغ خواهد شد.از معروف ترین نوع جلد در چاپ سررسید اختصاصی می توان جلد سلفون، جلد چرم، جلد گالینگور و جلد ترمو را نام برد.
در این مقاله به معرفی انواع جلد سررسید و ویژگی های هر یک پرداخته شده است.
  1. جلد سررسید چرم مصنوعی :
جلد چرم مصنوعی بسیار شبیه به چرم طبیعی می باشد اما قیمت آن نسبت به چرم طبیعی بسیار پایین تر است. همچنین تنوع رنگ این محصول نسبت به چرم طبیعی بسیار بالاتر است. بدین معنی که چرم مصنوعی خام را می توان تقریبا با هر رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرده و در تولید سررسید مورد استفاده قرار داد. با این حال انتخاب رنگ چرم مصنوعی محدود به تنوع رنگی است که تولید کننده سررسید در اختیار داشته و یا می تواند برای شما تهیه کند.
چرم مصنوعی دارای طرح های فراوانی نیز است. انتخاب طرح و رنگ مناسب برای چرم مصنوعی کاملا به سلیقه خریدار بستگی دارد. لذا طرح مورد علاقه خود را از میان طرح های مورد استفاده تولید کننده سررسید مورد نظر انتخاب کرده و یا در صورت بالا بودن تعداد سفارش، از تولید کننده بخواهید کالیته چرم مصنوعی قابل ارائه را در اختیار شما قرار دهد.
کیفیت چرم مصنوعی :
متاسفانه کیفیت چرم مصنوعی چندان برای مصرف کننده نهایی قابل ارزیابی نیست. اما در طولانی مدت، چرم مصنوعی بی کیفیت پوسته پوسته شده و یا چروک می شود. همچنین نوع بی کیفیت این نوع پوشش به دلیل عدم جذب کافی چسب از پشت، پس از مدتی از مقوای زیر آن جدا شده و اصطلاحا باد می کند.
حک لوگو روی جلد چرم مصنوعی :
حک لوگو روی این پوشش از طریق لیزر، داغی، پلاک، طلاکوب و نقره کوب و چاپ سیلک امکان پذیر است. روی برخی از انواع چرم مصنوعی لیزر به خوبی صورت نمی گیرد. لذا اگر می خواهید لوگوی خود را روی این نوع سررسید لیزر کنید، از تولید کننده بخواهید حتما این مورد را تست کند.
داغی روی چرم مصنوعی با تغییر رنگ ناحیه داغی خورده همراه نیست و تنها لوگوی شما در آن قسمت فرو رفته می شود. اگر به دنبال تغییر رنگ هستید، از پوشش ترمو استفاده کنید.
همچنین چنانچه تولید کننده از چرم مصنوعی نا مرغوب استفاده کند، ممکن است جای داغی به صورت کاملا واضح روی جلد باقی نماند.
  1. جلد سررسید جیر :
جلد جیر در بازار به عنوان جلد اشبالت نیز شناخته می شود. این نوع جلد از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به جیر طبیعی است و به دلیل قابلیت رنگ کردن، از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار است. با این حال در هنگام سفارش سررسید، می بایست رنگ جیر مصنوعی خود را از میان موارد استفاده شده توسط تولید کننده سررسید انتخاب کرده و یا در صورت بالا بودن تعداد سفارش، از تولید کننده بخواهید کالیته جیر مصنوعی قابل ارائه را در اختیار شما قرار دهد.
جلد جیر به دلیل ظاهر متفاوت و فانتزی خود دارای طرفداران فراوانی است. اما یکی از نقاط ضعف آن، جذب پرز در هنگام استفاده است.
کیفیت جیر:
مصرف کننده نهایی نمی تواند تمام فاکتورهای کیفیت را در ظاهر جلد جیر تولید شده مورد ارزیابی قرار دهد. اما یکی از موارد قابل بررسی، تراکم پرز جیر استفاده شده است. جیرهای کم کیفیت تراکم پرز کمتری دارند.
جلد تولید شده با جیر بی کیفیت به لحاظ ظاهری یکدست نبوده و در برخی نواحی دارای پرز کمتر یا بیشتر است. همچنین چسب استفاده شده برای تولید جلد ممکن است از پشت به جیر بی کیفیت نفوذ کرده و لکه های تیره ای را در سطح جلد ایجاد کند.
حک لوگو روی جلد جیر:
متداول ترین روش حک لوگو روی این نوع جلد، لیزر است زیرا جیر پس از لیزر شدن تغییر رنگ داده و جلوه مناسبی به لوگوی لیزر شده می دهد.
با این حال می توان از پلاک و چاپ سیلک نیز برای حک لوگو روی جیر استفاده نمود. به دلیل پرزهای سطح جیر، پلاک چسبانده شده روی آن ممکن است پس از مدتی جدا شود. لذا از تولید کننده بخواهید از پلاک لب خم و چسب قوی برای این منظور استفاده نماید.
  1. جلد سررسید ترمو :
جلد ترمو به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به چرم مصنوعی است. با این تفاوت که کمی نازکتر بوده، به لحاظ کیفیت بالاتر است و البته قیمت آن نیز بیشتر است. وجه تمایز اصلی ترمو و چرم مصنوعی در این است که همان طور که از نام آن نیز پیداست، ترمو نسبت به حرارت واکنش نشان می دهد و رنگ آن تیره می شود. لذا وقتی لوگو و یا هر طرح دیگری بصورت داغی روی این نوع جلد حک می شود، با تغییر رنگ سطح داغی خورده، طرح یا لوگوی مورد نظر جلوه بهتری پیدا خواهد کرد.
کیفیت ترمو :
مهم ترین عامل تعیین کننده کیفیت ترمو، میزان داغی پذیری آن است. ترموی بی کیفیت پس از داغی، کمتر تغییر رنگ داده و لذا جلوه لوگو یا طرح روی جلد کمتر خواهد بود.
حک لوگو روی جلد ترمو :
همانطور که گفته شد، وجه تمایز اصلی ترمو نسبت به چرم مصنوعی، تغییر رنگ آن پس از داغی است. لذا متداول ترین روش حک لوگو روی آن نیز داغی می باشد. گرچه کلیه روش های حک لوگو روی چرم مصنوعی، برای ترمو نیز قابل استفاده است.
اگر قصد دارید سررسید ترمو خریداری کنید اما لوگوی خود را با روشی غیر از داغی روی آن حک کنید، در حقیقت اصلی ترین مزیت ترمو را نادیده گرفته اید. لذا توصیه می شود خرید سررسید چرم مصنوعی که هزینه کمتری دارد را به عنوان جایگزین مد نظر قرار دهید.
  1. جلد سررسید گالینگور :
جلد گالینگور پوششی مصنوعی از جنس پی وی سی است که بر روی یک لایه کاغذ لمینت (چسبانده) می شود. این جنس نسبت به چرم مصنوعی و ترمو دارای مقاومت پایین تری است اما به دلیل هزینه کمتر و تنوع طرح و رنگ خیلی بالا، بسیار در تولید سررسید مورد استفاده قرار می گیرد.
کیفیت گالینگور :
گالینگورهای استفاده شده در تولید سررسید، طیف وسیعی از کیفیت را شامل می شوند. به طور کلی گالینگور با کیفیت دارای سطحی لطیف تر بوده و ضخامت آن بیشتر است. گالینگور بی کیفیت پس از مدتی از محل های مانند لبه و محل باز و بسته شدن جلد دچار پارگی و زدگی می شود.
حک لوگو روی جلد گالینگور :
کلیه روش های داغی، پلاک، طلاکوب و نقره کوب و چاپ سیلک بر روی گالینگور قابل استفاده است اما جلد گالینگور را نمی توان لیزر کرد.
  1. جلد سررسید سلفون :
ویژگی اصلی جلد سلفون این است که با استفاده از آن می توان هر نوع طرح مورد درخواست را بصورت رنگی چاپ نموده و به عنوان جلد سررسید مورد استفاده قرار داد. جلد سلفونی در حقیقت یک کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرم است که طرح مورد نظر روی آن بصورت ۴ رنگ چاپ شده و سپس برای محافظت بیشتر، روی آن سلفون کشیده می شود. استفاده از خدمات تکمیلی مانند طلاکوب، نقره کوب و انواع یو وی موضعی به شکیل تر شدن این نوع جلد کمک می کند.
کیفیت جلد سلفون :
کیفیت جلد سلفونی تا حدود بسیار زیادی به کیفیت چاپ و خدمات پس از چاپ آن بستگی دارد. لذا قبل از سفارش این نوع جلد، حتما از توانایی تولید کننده در اجرای با کیفیت چاپ ۴ رنگ اطمینان حاصل نمایید. همچنین پوشش سلفون روی چاپ نیز می بایست با کیفیت مناسبی اجرا شود تا از مواردی مانند ایجاد لکه خصوصا در نواحی تیره جلوگیری شود.
همچنین اگر تمایل دارید از خدمات تزئینی مانند یو وی موضعی و یا طلاکوب و نقره کوب بر روی سررسید خود استفاده کنید، کیفیت اجرای این موارد نیز تاثیر بسزایی بر ظاهر سررسید تولیدی خواهد داشت.
حک لوگو روی جلد سلفون :
متداول ترین روش حک لوگو روی این نوع جلد، چاپ مستقیم آن بر روی گلاسه تشکیل دهنده جلد است. گرچه می توان از یو وی موضعی و یا طلاکوب و نقره کوب نیز برای افزایش جلوه لوگو روی جلد بهره برد.
  1. جلد سررسید چرم طبیعی :
استفاده از جلد چرم طبیعی در تولید سررسید مخصوصا در تیراژ انبوه بسیار به ندرت صورت می گیرد. علت آن نیز قیمت بسیار بالای چرم طبیعی و دشواری عملیات تولید جلد با آن است. با این حال در صورتی که تولید کننده ای این گزینه را در اختیار شما قرار دهد و شما نیز تمایل به تهیه سررسیدی لوکس با قیمت بالا داشته باشید ، سررسید با جلد چرم طبیعی یکی از بهترین اتخاب های شما خواهد بود.
کیفیت چرم طبیعی :
کیفیت چرم طبیعی به فرایند و مواد استفاده شده در دباغی آن بستگی داشته و لذا بررسی کیفیت چرم استفاده شده در جلد از عهده مصرف کننده نهایی خارج است. چنانچه تولید کننده از چرم طبیعی مرغوب در تولید جلد استفاده نکرده باشد، سطح آن پس از مدتی پوسته پوسته شده و رنگ آن در نواحی گوناگون تغییر می کند. همچنین چرم طبیعی نامرغوب ممکن است پس از مدتی خشک و کشیده شده و حتی ترک بخورد.
حک لوگو روی جلد چرم طبیعی :
همانند چرم مصنوعی، از روش های داغی، پلاک، طلاکوب و نقره کوب و چاپ سیلک می توان برای حک لوگو روی چرم طبیعی نیز استفاده نمود.
ویژگی های جلد سررسید
دوخت دور جلد :
برخی از تولید کنندگان حاشیه دور جلدهای چرم مصنوعی ، جیر و یا چرم طبیعی خود را می دوزند و برخی تنها از چسب استفاده می کنند. این باور در میان مصرف کنندگان وجود دارد که جلد دوخته شده دارای دوام بیشتری است. اما چنانچه از پوشش و چسب مناسب برای ساخت جلد استفاده شده، تفاوت چندانی در دوام دو مورد ذکر شده وجود نداشته و انتخاب گزینه مناسب تنها به سلیقه شخص سفارش دهنده و گزینه های ارائه شده توسط تولید کننده بستگی خواهد داشت.
استفاده از ابر در ساخت جلد :
در سررسید های چرم مصنوعی، ترمو و چرم طبیعی می توان از یک لایه نازک ابر در زیر جلد استفاده نمود. این امر باعث ایجاد احساس نرمی سررسید در دست می شود ولی ضخامت سررسید را کمی افزایش داده و ظرافت ظاهری آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
(0)
صحافی سررسید دستیار اختصاصی

انواع صحافی سررسید

انواع صحافی سررسید

صحافی، یا جلد کردن سررسید، به عمل تا و ترتیب فرم‌های چاپ شده متن سررسید، جلدگذاری و در نهایت برش آن گفته می‌شود. فرم‌های چاپ شده متن ، بوسیله دستگاه تاکن بر اساس قطع سررسید تا می‌شود و سپس فرم‌ها بوسیله ماشین صحافی ترتیب می‌شوند
(مثال: یک سررسید ۱۶۰ صفحه‌ای رقعی، دارای ۱۰ فرم چاپی ۱۶ صفحه‌ای است که باید مرتب شوند: فرم یک، فرم دو، …، فرم ده) و سپس بستگی به نوع صحافی با ماشین صحافی که می‌تواند چسب، مفتول زن، دوخت و جلدسازی باشد به جلد متصل می‌شوند. در نهایت براساس قطع استاندارد برش خورده و در اینجا مرحله صحافی به پایان می‌رسد.
یکی از مراحل صحافی سررسید ، چسباندن جلد سررسید به کاغذهای داخلی است. در سررسید های ته دوخت یا فنری، جلد معمولا از طریق آستر بدرقه به داخله وصل می شود. کیفیت جلد چسبانی تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی سالنامه خواهد گذاشت. چنانچه این مرحله به خوبی انجام نشود، نه تنها ظاهر سررسید را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه امکان جدا شدن جلد نیز بالا خواهد رفت. جلد چسبانی از طریق دو روش دستی و اتوماتیک صورت می گیرد.
برای بسیاری از مصرف کنندگان نیز، عامل صحافی خوب و بادوام، مهم ترین نشانه و عامل کیفیت و انتخاب است. یک سررسید هر چه قدر زیبا و نفیس که باشد، بدون صحافی مناسب، نا کارآمد خواهد بود. با خواندن توضیحات زیر مطمئن هستیم که این اتفاق برای شما تکرار نخواهد شد:
سررسید های تولیدی عموما به ۴ روش صحافی می شوند:
  1. صحافی سررسید ته دوخت :
صحافی ته دوخت با عنوان صحافی دوخت و چسب نیز معروف است. در این نوع صحافی، کاغذ های تشکیل دهنده سررسید در دسته های ۸ یا ۱۶ برگی تا شده و سپس در کنار هم دوخته می شوند. سپس از چسب برای محکم شدن برگه ها در کنار هم استفاده می شود. این روش اگر با کیفیت خوبی اجرا شده باشد، از دوام بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که بسیاری از کتاب های نفیس و قطور را با این روش صحافی می کنند.
از مزایای این روش می توان به دوام بالا و حفظ شکل ظاهری سررسید تولید شده به این روش در طولانی مدت اشاره نمود.
  1. صحافی سررسید فنر :
در صحافی فنر ، کاغذ های تشکیل دهنده سررسید در کنار یکدیگر و از یک طرف پانچ شده و سپس یک فنر در محل پانچ قرار می گیرد. گرچه این روش دوام کمتری نسبت به صحافی دوخت دارد، اما شکل ظاهری و راحتی در باز و بسته کردن و جدا کردن کاغذ، باعث می شود که بسیاری از مشتریان این نوع از سررسید را ترجیح دهند. اگر می خواهید سررسید روز شمار داشته باشید، به ۳ دلیل، بهتر است از صحافی فنر استفاده نکنید.
اول اینکه قطر فنر مورد نیاز برای سررسید های روزشمار بسیار زیاد است و این امر، در دست گرفتن سررسید را سخت و نامطلوب می کند.
دوم اینکه به دلیل سنگین بودن سررسید، فنر مانند صحافی دوخت نمی تواند عمر طولانی سررسید را تضمین کند.
سوم اینکه قرارگیری نامنظم کاغذ ها در هنگام بسته بودن سررسید (که از خصوصیات سررسید های فنری است) در سررسید های روزشمار به دلیل قطر زیاد بسیار بیشتر به چشم آمده و ظاهر سررسید را نا زیبا می کند.
  1. صحافی سررسید چسب :
در صحافی چسب ، کاغذهای تشکیل دهنده سررسید در کنار هم قرار داده شده و توسط چسب در کنار هم محکم می شوند. دوام این روش نسبت به دو روش قبل کمتر است، لذا صحافی کردن سالنامه های قطور با این روش ممکن است به جدا شدن کاغذ ها در طولانی مدت و حتی متلاشی شدن سررسید منجر شود. همچنین سررسید های تولید شده به این روش را به سختی می توان بطور کامل باز کرد و در نتیجه نوشتن در این نوع سررسیدها کمی دشوار است. لذا این روش از صحافی بیشتر برای سررسید های کوچک (قطع های پالتویی و جیبی) و همچنین دفتر تلفن هایی با قطر کم کاربرد دارد. از مزایای این روش صحافی می توان به سرعت بالا و هزینه کم اجرا اشاره نمود.
  1. قفل کلاسوری :
نوع چهارمی از تولید سررسید وجود دارد که در آن از قفل کلاسوری برای نگه داشتن کاغذ ها استفاده می شود. به این صورت که قفل کلاسوری بر روی جلد ( که معمولا از نوع مرغوب و به شکل ارگانایزر است ) نصب شده و سپس کاغذ های پانچ شده در آن قرار می گیرد. از مزایای این روش گران قیمت این است که پس از پایان سال و در صورتی که جلد همچنان سالم باشد، می توان کاغذها را با کاغذ های نو جایگزین کرده و به استفاده از جلد ادامه داد. لذا اگر لوگوی شرکت شما روی جلد حک شده باشد، به احتمال زیاد عمر تبلیغ انجام شده بیش از ۱ سال خواهد بود.
همچنین از دیگر مزایای سفارش سررسید کلاسوری این است که حتی در تیراژ پایین نیز می توان در زمانی کوتاه و به تعداد دلخواه لت گلاسه تبلیغاتی به سالنامه اضافه نمود.
(0)
قطع سررسید اختصاصی

انواع قطع سررسید / اندازه سررسید

انواع قطع سررسید / اندازه سررسید

قطع هر نشریه یا کتاب به اندازه طول و عرض آن گفته می‌شود. رواج اندازه‌های مختلف برای هر کتاب، باعث استفاده آسان‌تر یا متناسب با نوع کاربرد کتاب خواهد شد.
امروزه رایج‌ترین قطع برای چاپ سالنامه قطع وزیری است که ابعاد آن از ۱۳×۲۰ تا ۲۰×۲۶ سانتی‌متر متغیر است.
قطع اصطلاحی است که به ابعاد سررسید مورد نظر اشاره دارد. سررسید ها معمولا در ابعاد استاندارد تولید و عرضه می شوند. انتخاب قطع مورد نظر به سلیقه سفارش دهنده و نوع کاربرد مورد نظر برای سالنامه بستگی دارد. قطع های مختلف در چاپ سالنامه به شرح زیر است.
انواع قطع سررسید
  1. قطع سررسید وزیری :
قطع وزیری بدون شک رایج ترین قطع در میان سررسید های تولیدی است. ابعاد حدودی قطع وزیری ۱۷*۲۴ سانتیمتر است. دلیل رواج این قطع نیز آن است که به دلیل ابعاد بزرگ، این نوع سررسید جهت یادداشت امور روزانه مناسب و جادار است. گرچه برخی از افراد که همیشه سالنامه خود را به همراه دارند، قطع های کوچک تر را ترجیح می دهند.
  1. قطع سررسید رقعی :
ابعاد حدودی قطع رقعی ۱۵*۲۱ سانتیمتر است. لذا این قطع نسبت به قطع وزیری کمی خوش دست تر بوده و حمل آن راحت تر است. قیمت آن نسبت به سالنامه های وزیری ارزان تر است. و به دلیل سبکی و خوش دست بودن مورد پسند بسیاری از مشتریان است
  1. قطع سررسید اروپایی :
سررسید اروپایی مشابه سررسید رقعی است اما کمی از عرض آن کاسته شده است. لذا ابعاد حدودی این قطع ۱۲*۲۱ سانتیمتر می باشد. همین عرض کمتر باعث می شود که سالنامه اروپایی نسبت به رقعی شکیل تر و خوش دست تر به نظر آید. البته این موضوع تا حدود زیادی به سلیقه خریدار بستگی دارد. گرچه محدودیتی در نحوه صحافی سررسید اروپایی وجود ندارد، اما معمولا این نوع سالنامه را با صحافی فنر و کش روی جلد خواهید دید.
  1. قطع سررسید خشتی :
قطع خشتی یا مربعی هر نوع سررسیدی است که به شکل مربع تولید شود. لذا ابعاد پیش فرض آن متنوع است. این نوع سالنامه معمولا توسط تولید کنندگان بصورت عمومی تولید نمی شود اما اگر به این قطع علاقه داشته باشید، می توانید در تیراژ بالا آن را بصورت اختصاصی سفارش دهید. تولید سالنامه خشتی نسبتا گران تمام می شود. علت آن نیز اتلاف زیاد کاغذ در تولید این نوع سررسید است. لذا اگر می خواهید سالنامه خود را در قطع خشتی ( مربعی ) سفارش دهید، حتما این نکته را مد نظر قرار دهید.
  1. قطع سررسید پالتویی :
ابعاد سررسید پالتویی حدودا ۱۰*۱۷ سانتیمتر است. این نوع سالنامه به راحتی در جیب یا کیف جا می شود اما طبعا فضای زیادی برای یادداشت در اختیار کاربر خود قرار نمی دهد. سررسید پالتویی معمولا برای مشاهده تاریخ و یا نوشتن مطالب کوتاه کاربرد دارد و همچنین به علت ابعاد کوچک جزء ارزان قیمت ترین سالنامه ها محسوب می شود. لذا اگر قصد دارید با بودجه کم، تعداد زیادی سالنامه به مشتریان خود هدیه دهید، سالنامه پالتویی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود.
هدیه دادن یک سالنامه قطع پالتویی در کنار یک سررسید بزرگتر مانند وزیری به هر مشتری، ایده ای مناسب محسوب شده و قطعا برای فرد هدیه گیرنده کاربرد فراوان خواهد داشت.
  1. قطع سررسید ۱۲*۱۷ :
سررسید ۱۲*۱۷ دارای ابعادی کوچک، کاربردی و خوش دست است. این قطع خصوصیت جابجایی آسان قطع پالتویی و قابلیت یادداشت نویسی قطع رقعی را به ارث برده است. اگر به دنبال سالنامه ای خاص هستید، قطع ۱۲*۱۷ می تواند یکی از گزینه های شما باشد. البته قابل ذکر است که تولید کنندگان کمی این قطع را بصورت عمومی تولید می کنند.
  1. قطع سررسید رحلی (مدیران) :
این نوع سالنامه بیشتر توسط مدیران مورد استفاده قرار می گیرد و یک هدیه تشریفاتی محسوب می شود به همین دلیل نسبت به سایر سالنامه ها قیمت بالاتری دارد و معمولاً در سایز ۳۴×۲۴ سانتی متر چاپ می شود.
امروزه، قطع نشان‌دهنده تعداد دفعات تا شدن کاغذ در چاپخانه نیز هست که منجر به تشکیل ورق‌های کتاب می‌شود. به‌طور مثال کاغذ دوورقی یا چهار صفحه با قطع رحلی، چهارورقی یا هشت صفحه با قطع وزیری، و هشت‌ورقی یا شانزده صفحه با قطع رقعی برابر است.معمولاً در چاپ کتاب‌های هنری و نفیس از قطع رحلی و برای کتاب‌های کودکان از قطع خشتی استفاده می‌شود. باید توجه داشت ابعاد ذکرشده برای هر قطع، تقریبی است، و در برخی منابع، اندازه‌های متفاوتی ارائه شده‌است.
(0)
پیام

چگونه یک پیام تبلیغاتی تاثیرگذار ایجاد کنیم ؟

پیام تبلیغاتی تاثیرگذار

سه راهکار ویژه برای ایجاد یک پیام تبلیغاتی تاثیرگذار
الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید
سوالات، بحث های متفرقه و واقعیت های اجتماعی را پیش بکشید. به این ترتیب ذهن مخاطب تحریک می شود و سلول های خاکستری مغز به فعالیت وادار می شوند . الگوهایی که در ذهن قرار دارد، از بین می رود و حواس مخاطب متمرکز می شود . پرسیدن سوال بسیار مفید است زیرا ذهن را در حالت پاسخگویی و آمادگی در می آورد .
تأثیر روانی راهکار شماره ۱ همین است که ذهن مخاطب را تحریک می کند تا برای شنیدن حرف های شما آماده شود .
روی مشکل مشتریان تمرکز کنید
آیا موضوع اصلی صحبت های شما “ارائه راه حل” است؟ به این ترتیب به فروش خود صدمه خواهید زد. به تبلیغات اطراف خود بنگرید. همه آنها به سهولت استفاده، فراگیری و برتری محصول خود اشاره می کنند. به این عبارات بسیار پرداخته شده است. در صورتیکه این مفاهیم باید در پس زمینه قرار بگیرند. در ملاقات ها و مکالمات حضوری نیز باید به این موضوع توجه شود. مردم تا زمانی که مشکل خود را درک نکنند اهمیتی به راه حل شما و ویژگی های آن نمی دهند. قبل از اینکه راه حل خود را مطرح و روی آن پافشاری کنید، مطمئن شوید که مخاطب شما مسئله و مشکل خود را کاملاً حس کرده و درگیر آن شده است. با دوباره طرح کردن مسئله، مشتری را متوجه اهمیت موضوع نمایید. هنگامی که شنونده با حرکات سر خود شروع به تأیید مسائل و مشکلات مطرح شده نمود، زمان ارائه و فروش راه حل فرا رسیده است .
یک تصویر ذهنی برای مشتری ایجاد کنید
فرض کنید که یک طراح کلاه می خواهد برای محصولات خود تبلیغ نماید. جملۀ “من یک طراح هستم و طرح های من توسط تولیدکنندگان مختلف به بازار عرضه شده است ” خیلی تکراری و بی تأثیر خواهد بود. بهترین راه ارائه تصویر ذهنی به مخاطب است. در این مثال او می تواند از کلاهی که هنرپیشه معروف سینما در یکی از فیلم ها به سر گذاشته بود، آغاز کند و وقتی این تصویر در ذهن شنونده تشکیل شد، بگوید که طراحی آن کلاه توسط او انجام شده است. این روش را می توان در صحبت کردن با یک فرد یا یک گروه به کار گرفت .
مردم افکار خود را با تصاویر به خاطر می سپارند. به همین علت امروزه آرم ها و تصاویر تبلیغاتی بسیار کارا شده اند. نفوذ به بخش تصویری مغز ، قوی ترین راه برای ایجاد ارتباط با افراد است .
راهکار شماره ۲ و ۳ را ادغام کنید تا مخاطب تصویر روشنی از مشکل خود را در ذهن داشته باشد. در این صورت نیازی به هیچ کار دیگری نیست. خود آنها به سراغ شما خواهند آمد .
ویژگی این ۳ مورد این است که در عین سادگی حداکثر تأثیر را دارند .
(0)